استخر

تفاوت پمپ استخری و دیگر پمپ ها

pool pump and other

برای داشتن یک تصفیه خانه استخری با کارکرد عالی ، باید از تجهیزات مناسب با یک دیگر استفاده کنید. یک سیستم زمانی راندمان مناسبی دارد که اجزای آن سیستم متناسب کارکرد هم باشند. در بسیاری از تصفیه خانه ها مشاهده میشود که به دلیل عدم اطلاع کارفرما و یا مجری از تفاوت پمپ استخری و دیگر پمپ ها ، از پمپ های غیراستخری برای تصفیه خانه استفاده کرده اند. ادامه مطلب را بخوانید تا از تفاوت های این دو نوع پمپ آگاه شوید.

پمپ استخری چیست؟

وظیفه پمپ استخری ، خارج کردن آب از استخر به وسیلیه فیتینگ ، اسکیمر و گریل و هدایت آن به سمت تجهیزات گندزدایی مانند فیلترشنی است. این پمپ در حالت کلی از سه قسمت تشکیل شده است : محفظه (کاسه) ، پروانه و موتور.

محفظه پمپ استخری

آب هدایت شده از استخر به سمت تجهیزات دیگر ، ابتدا از استرینر(موگیر) پمپ استخری عبور میکند. محفظه پمپ استخری با داشتن استرینر مانع ورود کثیفی های قابل مشاهده آب به درون سیستم و پمپ میشود.

محفظه‌ی پمپ استخری به دلیل ترکیب پلیمر و پلاستیک در مراحل ساخت کاملا در مقابل مواد شیمیایی موجود در آب مقاوم است.

پروانه استخری

همانند بدنه این پمپ ، پروانه پمپ‌های استخری باید در مقابل مواد شیمیایی موجود در آب استخر مقاوم باشند. وظیفه پروانه چرخش با قدرت و به جریان انداختن آب استخر است. این پروانه از پلیمر تقویت شده ساخته شده است.

موتور پمپ استخری

برای ساخت هر محصولی ، قطعا محل استفاده آن در نظر گرفته شده است. پمپ استخری قطعا در فضای نم دار و مرطوب نصب میشود. از این رو بدنه این نوع پمپ در مقابل نفوذ رطوب به درون موتور کاملا مقاوم است.

تفاوت پمپ استخری و دیگر پمپ ها

در توصیف پمپ استخری ، ویژگی‌هایی که در ساخت این نوع پمپ ها لحاظ شده است را خواندید. اما میخواهیم بدانیم که این ویژگی‌ها چگونه باعث ایجاد این تفاوت میشوند.

محیط تصفیه خانه مرطوب است.

محل نصب هر پمپی در زمان تولید آن بررسی شده است. از این رو پمپ‌های سانتریفوژ خانگی که در محیط های معمولی با رطوبت کم نصب میشوند قطعا در محیط نمناک تصفیه خانه دچار اختلال میشوند. این پمپ به علت های مختلف که یکی از آن علت‌ها نمناک بودن فضای تصفیه خانه است خیلی زود داغ شده و خاموش میشود و پس از سرد شدن ، دوباره کار خود را از سر میگیرد. این روند آنقدر تکرار میشود که سیم پیچی مسی آن میسوزد و این پمپ دیگر قابل استفاده نمیشود.

آب استخر دارای کلر و مواد شیمیایی دیگر است.

برای نگهداری استخر ما مجبوریم که از کلرزن خطی استفاده کنیم . حتی در صورت نبود کلرزن ، باید به صورت دستی میزان کلر آب به طور دائم تنظیم باشد. اما بدنه پمپ‌های عادی به گونه‌ای طراحی نشده است که در مقابل این مواد شیمیایی مقاوم باشد. پس خیلی زود خورده میشوند و از رده استفاده خارج میشوند. اما همانگونه که در بالاتر خواندید بدنه پمپ استخری در برابر کلر و سایر مواد شیمیایی بسیار مقاوم‌اند.

مسی تخریب شده توسط کلر
این کویل مسی به وسیله کلر موجود در آب از بین رفته است.

آب استخر و یا جکوزی ممکن است خیلی گرم باشد.

از پمپ‌های عادی نیز ممکن است برای انتقال آب گرم نیز استفاده کنند. ولی ترکیب شدن مقاومت در برابر گرما و مواد شیمیایی میتواند خیلی زود بر روی مقاومت این نوع پمپ ها اثر بگذارد و باعث خراب شدن این محصول بشود.

استرینر موجود روی پمپ

یکی از ویژگی های ساخت پمپ استخری این است که به صورت یکپارچه و کاملا آب بند بر روی خود یک استرینر دارد. اما در صورت استفاده از پمپ غیراستخری ، باید یک اسرینر پلیمری بر روی آن نصب شود.پ

1
استرینرهایی که بر روی پمپ های عادی نصب میشود.

هزینه برابر پمپ عادی با پمپ مخصوص استخر

بسیاری از کارفرمایان و مجریان برای کاهش هزینه‌های پروژه از پمپ عادی استفاده میکنند. امابرای استفاده از پمپ عادی در تصفیه خانه استخری ، باید از یک استرینر ، دو مهره ماسوره یکسر مغزه ، یک مغزی و مقداری لوله استفاده کرد که این هزینه ها باعث میشود که در نهایت با قیمت خرید پمپ استخر برابر شود.

برای استفاده از پمپ عادی در تصفیه خانه استخری ، باید از یک استرینر ، دو مهره ماسوره یکسر مغزه ، یک مغزی و مقداری لوله استفاده کرد که این هزینه ها باعث میشود که در نهایت با قیمت خرید پمپ استخر برابر شود.

روش خرید پمپ استخری : شما میتوانید از طریق فروشگاه خزرپول این پمپ‌ها را بررسی کنید. برای خرید پمپ استخری آکواسترانگ بر روی این لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *