استخر

2 روش محاسبه مبدل حرارتی استخر

روش محاسبه مبدل حرارتی استخر| 2 روش ساده برای خرید مبدل

روش محاسبه مبدل حرارتی استخر

برای راه اندازی تاسیسات استخر و ساختمان ، اینکه آیا تجهیزات انتخاب شده جواب نیازمان را میدهد و یا خیر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . یک اشتباه در انتخاب تجهیزات میتواند هزینه های زمانی و مالی زیادی را به جا بگذارد. ما در این مطلب سعی بر این داریم که روش محاسبه مبدل حرارتی استخر را آموزش بدهیم.

مبدل چیست؟

مبدل در سیستم تاسیسات استخر وظیفه گرم کردن آب استخر به وسیله آب گرم منبع را دارد . مبدل که در حالت کلی به دو نوع صفحه ای ، و پوسته و لوله ای تولید میشود وظیفه انتقال حرارت را دارد. ما در این مطلب بیشتر در خصوص مبدل پوسته و لوله توضیح میدهیم . آب به اصطلاح کثیف دیگ از طریق ورودی لوله مبدل وارد مبدل میشود ؛ از طرفی دیگر آب استخر وارد قسمت پوسته ای مبدل میشود . انتقال حرارت از آب کثیف دیگ به آب استخر باعث گرم شدن استخر میشود.

shell and tube
طر احی مبدل حرارتی پوسته و لوله

خزرپول | طراحی مبدل پوسته لوله

2 روش محاسبه مبدل حرارتی استخر 6

روش محاسبه مبدل حرارتی استخر

قدم اول

برای شروع ابتدا باید بار حرارتی استخر را بر واحد بی تی تو بر ساعت با استفاده از فرمول زیر بدست بیاوریم:

khazarpool pool

نکته اول: برای محاسبه حجم آب استخر بر واحد لیتر باید طول × عرض × ارتفاع را محاسبه کنیم. عدد بدست آمده را در 1000 ضرب میکنیم.

نکته دوم: عدد 4.18 عدد ظرفیت گرمایی آب میباشد و شما آنرا یک عدد ثابت در نظر بگیرید.

نکته سوم: تغییرات دمای یا دلتا تی نقش مهمی در این فرمول دارد . برای محاسبه تغییرات دما باید دمایی که مد نظرمان داریم که به آن برسیم را منهای دمای ابتدایی آب کنیم. و در نظر داشته باشید که اکثر طراحان تاسیسات ، دمای پیش فرض آب را در صفر درجه فرض میکنند . و دمای مطلوب برای شنا را 25 الی 30 درجه در نظر میگیرند.

نکته چهارم: مدت زمان پیش راه اندازی همان مدت زمانی است که طراح در نظر دارد که آب را از دمای صفر به 30 درجه برساند. این مدت میتواند بین 12 الی 72 ساعت باشد . البته برای استخر های بزرگ عمومی این زمان میتواند بیشتر از 72 ساعت باشد و برای استخر های بسیار کوچک میتواند کمتر از 12 ساعت باشد.

نکته پنجم: در نظر داشته باشید که این فرمول برای محاسبه بار حرارتی در شرایط عادی و فضای بسته مناسب است. در صورتی که استخر در فضای باز است عدد بدست آمده را در ضریب اطمینان 1.5 الی 2 برابری ضرب کنید.

قدم دوم

شما تا این لحظه توانسته اید با استفاده از این فرمول بار حرارتی استخر خود را محاسبه کنید . حالا نوبت به آن است که این عدد را به کیلووات تبدیل کنیم. برای اینکار عدد بدست آمده را در عدد 0.00029307107 ضرب میکنیم.

نکته ای که وجود دارد این است که عدد به دست آمده رند نخواهد بود و شما آنرا به سمت عدد بزرگتر گرد کنید . ما تا این لحظه بار حرارتی استخر را بر واحد kw بدست آورده ایم. اما برای بدست آوردن فوت مربع مبدل حرارتی میتوانید عدد بدست آمده بر واحد kw را تقسیم بر عدد 2 کنید.

روش محسابه و انتخاب مبدل حرارتی مسی

برای این امر میتوانید از طریق فرمول زیر اقدام کنید:

khazarpoolمبدل

برای خرید مبدل استیل میتوانید از این لینک استفاده کنید.

برای خرید مبدل مسی میتوانید از این لینک استفاده کنید.

به دنبال محصول دیگری هستید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *